Sandomierz stanie się mocniejszą marką.

Burmistrz Sandomierza Marcin Marzec podpisał w miniony czwartek z lubelską firmą Synergia umowę na opracowanie dokumentu “Strategii marki Sandomierza”.

Ten dokument to strategia miasta Sandomierza, jego rozwoju turystycznego na następne lata. Nie mamy takiego dokumentu. Poprzedni skończył się w roku 2015. Nie chodzi tu tylko o papier, ale przede wszystkim o realną i faktyczną współpracę branży turystycznej i około turystycznej. Podpisanie umowy poprzedziły spotkania władz miasta z przedstawicielami instytucji i firm związanych z szeroko rozumianą turystyką, podczas których uczestnicy mieli możliwość wypowiedzenia swojego zdania na temat przygotowywanej strategii oraz swoich oczekiwań. Ustaliliśmy wspólnie wówczas, że potrzebny jest partner zewnętrzny, który te wszystkie pomysły i te ścieżki rozwoju miasta scali w jedną całość. Dzięki temu według pewnych reguł i dokumentów, będziemy mogli postępować przez następne lata. – mówił Marcin Marzec

Piotr Lutek z firmy Synergia zauważył, że Sandomierz ma bardzo duży potencjał. To przede wszystkim dziedzictwo historyczne i walory krajobrazowo -przyrodnicze. Jednak sama strategia nie wystarczy, potrzebna jest konsekwencja w jej realizacji. Tłumaczył, że: marka nie jest czymś wyłącznie promocyjnym, a pewnego rodzaju obrazem tego, jak zmienia się konkretne miejsce i jak staje się bardziej konkurencyjne. Mówiąc krótko, będziemy chcieli stworzyć dla Sandomierza perspektywę rozwoju.

Po podpisaniu umowy, która będzie kosztowała miast 40 tys. zł. doszło do rozmów z przybyłymi przedstawicielami branży turystycznej i około turystycznej. Takie spotkania będą odbywały się cyklicznie i pomogą opracować końcowy dokument, który spodziewany jest pod koniec września.

Zapraszamy do obejrzenia filmu z tego wydarzenia.