Rusza przetarg na rozbudowę mostu na Wiśle w Sandomierzu

Foto: GDDKiA Oddział w Kielcach

Ogłoszenie o przetargu na rozbudowę mostu przez Wisłę w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77 zostało skierowane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. Oznacza to, że zostanie ono opublikowane w najbliższych dniach na stronie internetowej kieleckiego oddziału GDDKiA.

Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl, komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem ma być dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowano nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Ten ostatni wyłączono z ruchu ze względu na zły stan techniczny dwa lata później. W 2018 roku zatwierdzono  program inwestycji, zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy mostu. Czyli – wyburzenie starej konstrukcji mostowej i wybudowanie nowej z uwzględnieniem aktualizacji projektowych.

Inwestycja będzie realizowana w trybie projektuj i buduj. Co to oznacza?  Zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu. Z kolei – wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji, zbliżonej wizualnie do tej oraz włączenie mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta.

Zakres inwestycji jest bardzo szeroki i obejmuje:

  • aktualizację i wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień,
  • rozbiórkę istniejącej stalowej konstrukcji nośnej mostu z pozostawieniem istniejących podpór mostu,
  • dostosowanie istniejących podpór mostu do nowej konstrukcji ustroju nośnego,
  • wykonanie nowego ustroju nośnego mostu o następujących parametrach:  długość mostu (płyty pomostu) 457,20 m,   liczba przęseł: 5,  rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3×95,4 + 84,8 [m]. Szerokość jezdni: 2×3,50 m,  obustronne opaski: 2×0,80 m,  jednostronny chodnik: 1,50 m.                                                                                                                                                                                                          Ponadto wykonawca będzie realizował: roboty drogowe wraz z drogami dojazdowymi oraz przebudowę i budowę sieci  infrastruktury  podziemnej  i nadziemnej. Poza tym w zakresie prac znajdują się:
  • przebudowa i budowa urządzeń ochrony środowiska,
  • przebudowa i budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • wykonanie kanału technologicznego.

Źródło: GDDKiA Oddział w Kielcach