Tarnobrzeg. Podpisano umowę na dofinansowanie modernizacji ulicy Orląt Lwowskich.

Tarnobrzeg otrzyma wsparcie z Funduszu Dróg Samorządowych na modernizacji ulicy Orląt Lwowskich na osiedlu Miechocin. Stosowną umowę podpisali w czwartek prezydent miasta Dariusz Bożek i wojewoda podkarpacki Ewa Leniart. W spotkaniu, które odbyło się przy skrzyżowaniu ulicy Mickiewicza z ulicami Orląt Lwowskich i Siarkową, uczestniczyli także wiceminister infrastruktury Rafał Weber, dyrektor Wydziału Infrastruktury Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego Krzysztof Sopel oraz radni Tarnobrzega Kamil Kalinka i Andrzej Biernat.

Koszty kwalifikowane zadania to: 7 097 329,66 zł brutto

Koszty niekwalifikowane zadania: 92 501,33 zł brutto

Procent dofinansowania zadania min. 50 % kosztów kwalifikowanych.

Zakres planowanej inwestycji na ul. Orląt Lwowskich obejmuje:

  • Normalizację szerokości jezdni – 6,0 m na odcinku o przekroju ulicznym do km ~0+268 m, 6,0 m na odcinku o przekroju częściowo ulicznym (krawężnik po lewej stronie i po prawej pobocze bitumiczne o szer. 1,0m) do km 1+558,5 i 6,0 m na odcinku o przekroju drogowym z obustronnymi poboczami bitumicznymi o szerokości 1,0 m do końca projektowanego odcinka,
  • Wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni.
  • Przebudowę oraz budowę chodników i budowę ciągów pieszo-rowerowych.
  • Odwodnienie i odprowadzenie wód z korpusu drogowego do projektowanego i istniejącego kolektora kanalizacji deszczowej oraz istniejących rowów otwartych.
  • Wykonanie zjazdów (obustronnie) z kostki na posesje przyległe do drogi.
  • Regulację wysokościowa pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych.
  • Zabezpieczenie lub przebudowę istniejących sieci podziemnych kolidujących z planowaną inwestycją.
  • Przebudowę istniejących sieci naziemnych kolidujących z planowaną inwestycją.
  • Przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi – korekta geometrii skrzyżowań dla poprawy bezpieczeństwa ruchu, korekta łuków.
  • Budowę i przebudowę zatok autobusowych i peronów przystankowych.
  • Wycinkę drzew i krzewów kolidujących z projektowaną infrastrukturą.